Ga naar de inhoud
Home » Portfolio Items » Spec ad – MeisterSinger

Spec ad – MeisterSinger

Een spec ad (voluit speculative advertisement) is een creatief campagne­concept dat een maker op eigen initiatief ontwikkelt. Het fungeert als visitekaartje én als inspirerend voorbeeld van wat er voor een merk mogelijk is—zonder dat er vooraf een formele opdracht lag.

Voor de Nederlandse Limited Edition 2008 van MeisterSinger heb ik zo’n spec ad ontworpen. Het concept legt de nadruk op de kernwaarden van het merk waarin elegante eenvoud, focus op het moment en een tijdloos ontwerp centraal staan. Tijdens de presentatie aan MeisterSinger bleek dat de beelden en het verhaal sterk aansloten op hun merk­identiteit; het team reageerde enthousiast op de frisse invalshoek.

Hoewel het project uiteindelijk in‑house werd voortgezet, liet deze ontmoeting zien dat mijn aanpak en merk­inzicht direct waarde toevoegen. De spec ad onderstreept mijn vermogen om snel een helder, esthetisch en merk‑getrouw concept neer te zetten voor een premium horlogehuis.